خبرهای ویژه

» مخزن آب » بهترین مخزن آب برای خانه‌ چیست؟

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۵ - ۱۴:۵۴

 کد خبر: 54266

بهترین مخزن آب برای خانه‌ چیست؟

به گزارش گروه ساخت ویلا: مسئله تأمین آب در بیشتر مناطق ایران یک معضل غیر قابل انکار است. برای حل این مشکل بدیهی‌ترین راه خرید مخزن آب مناسب است؛ زیرا با انتخاب یک مخزن فوق العاده، نه‌تنها می‌توانید همیشه به آب سالم دسترسی داشته باشید، بلکه از نگرانی‌های ناشی از کمبود و نبود آب در زمان‌های […]

بهترین مخزن آب برای خانه‌ چیست؟

به گزارش گروه ساخت ویلا: مسئله تأمین آب در بیشتر مناطق ایران یک معضل غیر قابل انکار است. برای حل این مشکل بدیهی‌ترین راه خرید مخزن آب مناسب است؛ زیرا با انتخاب یک مخزن فوق العاده، نه‌تنها می‌توانید همیشه به آب سالم دسترسی داشته باشید، بلکه از نگرانی‌های ناشی از کمبود و نبود آب در زمان‌های بحرانی نیز دور می‌مانید.
اگر به دنبال راهکاری عملی و اقتصادی برای ذخیره‌سازی آب هستید، پیشنهاد ما استفاده از مخازن پلی‌اتیلن است. با ما همراه باشید تا با معرفی این مخازن، بهترین انتخاب را برای رفع نیاز خود بگیرید.

معرفی مخازن پلی‌اتیلن

مواد پلی‌اتیلن به کار برده شده در ساخت این مخازن از نوعی ترموپلاستیک به نام پلی‌اتیلن با چگالی بالا (HDPE) هستند که توسط زنجیره‌های کربن و هیدروژن تشکیل شده‌‌‌اند. ویژگی‌های ساختاری پلی‌اتیلن باعث می‌شود که این مواد در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی و پوسیدگی مقاوم باشند و هیچ‌گونه واکنش شیمیایی با آب یا مایعاتی که در مخزن ذخیره می‌شود، ندهند.
همچنین، پلی اتیلن مورد استفاده در منبع‌ها از نوعی است که در برابر اشعه ماوراءبنفش (UV) مقاوم‌اند و این ویژگی ضمن جلوگیری از تخریب مایعات در اثر تابش مستقیم، طول عمر مخزن را افزایش می‌دهد. به علاوه، این مواد بهداشتی و فودگرید بوده و هیچ‌گونه مواد شیمیایی مضری به آب اضافه نمی‌کند، بنابراین برای ذخیره‌سازی آب آشامیدنی نیز کاملاً مناسب است.

انواع منبع آب پلی‌اتیلن (از نظر اشکال)

مخازن پلی‌اتیلن از نظر ظاهری و طراحی، به گونه‌ای تولید می‌شوند که بتوانند نیازهای مختلف کاربران در مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی را برآورده کنند. طراحی متنوع مخازن پلی‌اتیلن این امکان را به کاربران می‌دهد تا بهترین گزینه را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنند انواع این مخازن از نظر شکل به شرح زیر است:

  • مخزن آب افقی (خوابیده)
  • مخزن عمودی (ایستاده)
  • مخزن آب زیرپله
  • مخزن آب کتابی
  • مخزن آب مکعبی
  • مخزن آب بیضی
  • مخزن آب قیفی
  • مخزن آب نیسانی

منبع آب

منبع آب

محاسبه ظرفیت تانکر مورد نیاز

اولین قدم برای انتخاب تانکر آب مناسب، تعیین ظرفیت آن است که به عوامل گوناگونی از جمله تعداد ساکنین، میزان مصرف آب در هر واحد و حجم آب مورد استفاده بستگی دارد. برای این کار باید به تعداد افراد خانواده، میزان مصرف روزانه آب و فضای موجود برای نصب مخزن توجه کرد. به طور معمول، یک ساختمان ۴ طبقه به مخزنی با ظرفیت حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر نیاز دارد، اما اگر به ذخیره آب برای مدت طولانی‌تری نیاز دارید یا تعداد ساکنین آپارتمان شما بیشتر‌ است، می‌توانید مخازن با ظرفیت‌های بالاتر مانند ۲۰۰۰ لیتر یا بیشتر را انتخاب کنید.

6 مزیت مخزن پلی اتیلن نسبت به مخزن گالوانیزه و فایبرگلاس

مخازن پلی‌اتیلن به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره‌سازی آب و سایر مایعات شناخته می‌شوند و در مقایسه با مخازن فایبرگلاس و گالوانیزه مزایای بسیاری دارند که آنها را به انتخابی هوشمندانه برای ذخیره‌سازی مایعات تبدیل کرده است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  1. مقاومت در برابر ضربه و زنگ‌زدگی: مواد پلی‌اتیلن به دلیل واکنش ناپذیر بودن هیچ‌گاه دچار زنگ‌زدگی نمی‌شوند. این در حالی است که مخازن گالوانیزه به مرور زمان در معرض زنگ‌زدگی قرار می‌گیرند و مخازن فایبرگلاس ممکن است تحت تأثیر مواد شیمیایی دچار آسیب شوند.
  2. وزن سبک: یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های تانکرهای پلی‌اتیلن نسبت به تانکرهای گالوانیزه و فایبرگلاس وزن بسیار سبک آنهاست که سبب می‌شود جابه‌جایی و نصب آنها به مراتب آسان‌تر باشد.
  3. مقاومت در برابر اشعه (UV): مخازن پلی‌اتیلن معمولاً بصورت ۳ لایه ساخته می‌شوند که لایه میانی آن با افزودنی‌های مقاوم در برابر اشعه UV، مانع از آسیب‌دیدگی مخزن در اثر تابش طولانی‌مدت خورشید می‌شود؛ اما مخازن گالوانیزه گرمای مستقیم آفتاب را جذب کرده و دمای آب درون مخزن افزایش می‌یابد.
  4. مواد آنتی باکتریال: سطح درونی منبع پلی‌اتیلن از مواد آنتی ‌باکتریال پوشیده شده است. این افزودنی‌های ضدباکتری به محض تماس با آب یا رطوبت، دیواره سلولی باکتری‌ها را مختل کرده و از رشد و تکثیر آنها جلوگیری می‌کند. منبع گالوانیزه ممکن است پس از مدتی به دلیل نداشتن این ساختار، مزه و بوی آب را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین، در برخی موارد، فایبرگلاس نیز می‌تواند مواد شیمیایی مضری به آب اضافه کند.

    تانکر آب

    تانکر آب

  5. قیمت مقرون به صرفه: از مهمترین مزایای مخازن پلی‌اتیلن می‌توان به قیمت پایین‌تر آنها نسبت به مخازن گالوانیزه و فایبرگلاس اشاره‌ نمود. علاوه بر این، هزینه‌های تعمیر و نگهداری آنها به دلیل دوام بالاتر و مقاومت در برابر عوامل محیطی، بسیار کمتر است.
  6. انعطاف‌پذیری در ابعاد و اشکال: تانکر‌های گالوانیزه و فایبرگلاس به دلیل فرایند تولید سخت‌تر به اندازه تانکر‌های پلی‌اتیلن از نظر ابعاد و اشکال متنوع نیستند.

چرا مخزن پلی‌اتلین؟

این منبع‌ها در شرایط آب‌وهوایی مختلف و در برابر تغییرات دما دوام و کارایی خود را حفظ می‌کنند و در مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی بسیار کاربردی هستند و در انواع تک‌لایه، دولایه و سه‌لایه، در ابعاد مختلف موجود هستند که بسته به نیاز و شرایط محیطی می‌توان از آنها استفاده کرد.باید اشاره کرد که مواد سازنده این مخازن هیچ‌گونه تأثیر منفی بر کیفیت آب ذخیره شده نمی‌گذارند و به همین دلیل انتخابی مناسب برای نگهداری آب آشامیدنی محسوب می‌شوند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : مخزن آب
تبلیغات
ارسال دیدگاه

وبگردی