خبرهای ویژه

» کابینت آشپزخانه » نصب دستگیره مخفی کابینت، آموزش + 3 نکته مهم

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۸ - ۱۰:۳۱

 کد خبر: 52607

نصب دستگیره مخفی کابینت، آموزش + 3 نکته مهم

به گزارش گروه مستر ساختمان: برخلاف تصور بسیاری از افراد، زیبایی و جذابیت کابینت‌ها تنها با رنگ و سبک ساخت آن‌ها ارتباط ندارد. در واقع حتی مواردی همچون دستگیره و سایر یراق‌آلات نیز نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. به عنوان مثال، با بهره‌گیری از دستگیره مخفی […]

نصب دستگیره مخفی کابینت، آموزش + 3 نکته مهم

به گزارش گروه مستر ساختمان: برخلاف تصور بسیاری از افراد، زیبایی و جذابیت کابینت‌ها تنها با رنگ و سبک ساخت آن‌ها ارتباط ندارد. در واقع حتی مواردی همچون دستگیره و سایر یراق‌آلات نیز نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. به عنوان مثال، با بهره‌گیری از دستگیره مخفی امکان افزایش جذابیت این دسته از محصولات وجود دارد. همین امر باعث شده است تا بسیاری از کاربران به دنبال آموزش نصب دستگیره مخفی کابینت باشند. خوشبختانه باید گفت که روند به کارگیری این دستگیره‌ها از آنچه که تصور می‌کنید ساده‌تر است و لازم نیست نگرانی خاصی در این باره داشته باشید.

نکاتی که پیش از نصب دستگیره مخفی باید به آن توجه کنیم

دستگیره توکار و مخفی می‌تواند ظاهر آشپزخانه و تمامی کابینت‌های شما را دگرگون کند، البته نصب آن باید به دقت صورت بگیرد. در غیر این صورت، نه تنها از مزایای مربوط به این نوع دستگیره‌ها بهره‌مند نمی‌شوید، بلکه حتی با هر باز و بسته شدن نامناسب آن‌ها اعصابتان به هم می‌ریزد!

انواع دستگیره کابینت – تصویر 1

برش‌های یکنواخت و دقیق ایجاد کنید

برای نصب کردن هر نوع دستگیره مخفی باید یک سری برش بر روی بخش داخلی کابینت یا روی درب آن ایجاد کرد. هرچه دقت شما در ایجاد این نوع برش‌ها بیشتر باشد، سازه یا براکت اصلی دستگیره ثبات بیشتری خواهد داشت و به سادگی دچار آسیب‌دیدگی نمی‌شود. به همین دلیل باید تمام تلاش خود را در زمان به وجود آوردن برش‌ها به کار بگیرید.

از ابزارهای مناسب بهره ببرید

موضوع دیگری که بسیاری از کاربران به آن توجه نمی‌کنند، به کارگیری ابزارهای مناسب و کاربردی است. از تجهیزاتی استفاده کنید که برقی هستند و می‌توانند به سرعت برش‌های مدنظر شما را بر روی سطوح مختلف ایجاد کنند. کار با این ابزارها پیچیده نیست و حتی اگر کمی با موضوعات فنی آشنا باشید، می‌توانید از آ‌ن‌ها بهره ببرید.

دستگیره مخفی کابینت – تصویر 2

اندازه‌گیری شما باید دقیق باشد

آموزش نصب دستگیره مخفی کابینت شامل موارد مختلفی است. برای مثال، لازم است اندازه‌گیری‌های دقیقی داشته باشید. پیشنهاد ما برای رسیدن به این هدف، به کارگیری مترهای لیزری است. این محصولات از دقت بالایی برخوردار هستند و به شما کمک می‌‌کنند تا محل تعبیه براکت‌های دستگیره را به دقت برش دهید.

روند نصب دستگیره مخفی کابینت با توجه به مدل آن

همان‌طور که می‌دانید، دستگیره‌های مختلفی که به صورت پنهان در کابینت‌ها و یا درب کمدها مورد استفاده قرار می‌گیرند به سه دسته مشخص تقسیم‌بندی می‌شوند. ظاهر متفاوت هر یک از این موارد باعث شده است تا بتوانیم به سادگی آن‌ها را دسته‌بندی کنیم و در نهایت با محصولات رده اچ، رده ال و رده جی مواجه شویم. سایت یراق دات کام می‌گوید:

براکت نگهدارنده دستگیره مخفی، با توجه به نوع و برند آن ممکن است کمی متفاوت باشد اما نحوه‌ی نصب همه یکسان است.

در ادامه به روند نصب هر یک از این دستگیره‌ها اشاره می‌‌کنیم.

دستگیره مخفی – تصویر 3

مدل اچ

مدل دستگیره مخفی H یکی از رایج‌ترین محصولات موجود در بازار است، زیرا فرایند نصب آن چندان پیچیده نیست. در گام اول لازم است در بخش جلویی هر یک از کابینت‌ها شیاری متناسب با اندازه قسمت پشتی دستگیره ایجاد کنید. به این قسمت «کانال» هم گفته می‌شود که در زمینه آموزش نصب دستگیره مخفی کابینت از اهمیت بالایی برخوردار است.

همانطور که در دیاموند یراق آمده است:

این دستگیره همانطور که از اسمش پیداست شبیه به حرف h انگلیسی میباشد و بیشترین کاربرد آن برای دربهای کمد دیواری ریلی است . علت استفاده این مدل دستگیره به دو دلیل است :

  1. عدم برخورد دربهای ریلی به یکدیگر.
  2. به علت سایز و وزن زیاد دربها در دراز مدت ممکن است در دچار تاب برداشتن شود ، دستگیره مخفی h به عنوان یک چهارچوب برای در عمل میکند و از تاب برداشتن آن جلوگیری میکند.

پس از جدا کردن محل قرارگیری هر یک از شیارها، دستگیره اچ را به طور کامل به جای آن‌ها جای‌گذاری کنید. اگر پنل یا همان براکت دستگیره به خوبی جا نمی‌رود، احتمالاً شیارهایی که ایجاد کرده‌اید خیلی دقیق و یکسان نیستند. با استفاده از یک سمباده، ساختار شیارهایی که به نظر نامنظم می‌رسند را بهبود دهید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا براکت مدل اچ به راحتی در درون کابینت قرار بگیرد.

مدل ال

نصب کابینت‌های مدل ال نیز به سادگی صورت می‌گیرد و با وجود ابزار مناسب می‌توان به راحتی این فرایند را به پایان رساند. بهتر است به یاد داشته باشید که این مدل دستگیره باید در کابینت‌های زمینی مورد استفاده قرار بگیرد و گزینه قابل قبولی برای کابینت‌های دیوار نیست.

به منظور نصب این دستگیره، لازم است شیارهای مربوط به ثابت نگه‌ داشتن براکت را به گونه‌ای ایجاد کنید که ساختاری همانند حرف ال به وجود آید. در واقع شکل شیارهای مدنظر باید با شکل سازه دستگیره یکسان باشد. پیچ‌های مربوط به نصب این دستگیره دقیقاً در پشت آن قرار گرفته‌اند که معمولاً دو عدد هستند. دستگیره را به کابینت‌ اولی و انتهایی پیچ کنید و از طراحی آن لذت ببرید. آموزش نصب دستگیره مخفی کابینت مدل ال شامل مراحل متعددی نیست.

مدل جی

دستگیره مخفی مدل جی بیشتر در مواردی به کار می‌رود که با ساختارهای نسبتاً بزرگ (مانند کمد دیواری) روبرو هستیم، اما امکان به کارگیری آن‌ برای کابینت‌های آشپزخانه نیز وجود دارد. نحوه نام‌گذاری این نوع دستگیره نیز به ساختار آن ارتباط دارد که شبیه به حرف لاتین G است.

برای نصب این مدل دستگیره مخفی باید بخش نسبتاً بزرگی از درب کابینت بریده شود. اندازه این بریدگی باید دقیقاً بر اساس ارتفاع کلی دستگیره طرح G باشد. در واقع به جای اینکه در ساختار درونی کابینت شیار ایجاد کنید،‌ لازم است به فکر بریدن بخشی از درب کابینت باشید. براکت مدل جی معمولاً به سختی جا می‌رود، اما با کمی جابه‌جایی جزئی می‌توان آن را در محل مدنظر تعبیه کرد. امکان به‌کارگیری آرام‌بند در کنار این دستگیره وجود دارد به گفته سایت بی‌پرت:‌

در کشو کابینت بدون دستگیره نیز از دو نوع ریل ساچمه ای یا آرام بند استفاده میکنند. که قطعا کیفیت هر دو ریل در کیفیت نهایی کابینت تاثیر بسزایی خواهد داشت.

بهترین دستگیره مخفی برای کابینت را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

امروزه استفاده از روش‌های جدید برای طراحی دستگیره کابینت‌های آشپزخانه یک راهکار عالی جهت افزایش میزان جذابیت آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. این دستگیره‌ها را به دسته‌های مختلفی اعم از مدل‌ اچ، مدل ال و‌ مدل جی تقسیم‌بندی می‌کنند که هر یک از آن‌ها دارای ساختار مختص به خود است. احتمالاً شما هم پس از آشنایی با آموزش نصب دستگیره مخفی کابینت به استفاده از این محصولات در آشپزخانه خود علاقه‌مند شده‌اید. یکی از بهترین سایت‌هایی که چنین دستگیره‌هایی را با قیمت مناسب و کیفیت عالی در اختیارتان قرار می‌دهد، پایگاه اینترنتی یراق است. در این فروشگاه می‌توانید انبوهی از یراق‌آلات درب و پنجره و کابینت را پیدا کنید.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : کابینت آشپزخانه , یراق آلات چوب
تبلیغات
ارسال دیدگاه

وبگردی